Please, don't miss the meeting...

Dear students, who will participate in the Double Degree program, we want to meet you all, before you leave and while you are committed to complying with all the procedures that foreign universities, where you will go, have already sent you.

This meeting is intended to be an informative meeting, during which we will give you all the information we possess, but above all we will give you the lines of behavior that you will necessarily have to adopt at the institutions you will be part of for a whole year.
Finally we will listen to your doubts, your ideas and information regarding what you are doing to apply at the foreign universities.

Therefore, we ask you the courtesy of not missing this appointment.

Final ranking

Final DD ranking published

Finally, we have published the ranking of Double Degree 2018/2019. During next days, after Easter holidays, we will send the nominations to the partner Universities. The students will be contacted soon to begin the nomination procedures at foreign University.
Please, don’t contact the University, before you receive our email.
Click on image

CFA CHALLENGE: WE WIN!

CFA CHALLENGE: WE WIN!

L’Università degli Studi di PAvia si aggiudica la CFA Reasearch Challenge

CFA Challenge - Finale italiana

L’Università degli Studi di Pavia vince la finale italiana della CFA Research Challenge 2018, competizione mondiale di finanza targata CFA Institute e promossa nel nostro Paese da FactSet, Fidelity International e PwC.
Sotto la guida del prof. Dennis Montagna, CFA, e del mentor Barbara Valbuzzi, CFA, gli studenti Caterina Cavaliere, Daniel Zanin, Antonio Graus, Fabiola Cofini e Paolo Pagnottoni hanno presentato la loro analisi finanziaria su Moncler.
“La soddisfazione nell’aver vinto la finale italiana è grande, ma ancora maggiore è la motivazione di proseguire con determinazione verso la fase EMEA a Dublino”. Queste le prime parole espresse dalla squadra vincitrice dell’Università degli Studi di Pavia. “Un ringraziamento speciale va al nostro mentor Barbara Valbuzzi, CFA, per il costante supporto e l’instancabile motivazione trasmessaci in questi mesi, e al nostro tutor accademico, il prof. Dennis Marco Montagna, CFA, per la guida e per gli insegnamenti di cui abbiamo fatto tesoro”.
L’Università di Pavia proseguirà direttamente per la finale regionale EMEA (Europa, Medio Oriente e Africa), che si terrà il prossimo 4 e 5 aprile 2018 a Dublino.
Il Vice Presidente di CFA Society Italy e coordinatore del progetto, Giuseppe Quarto di Palo ha commentato: “CFA Society Italy, nella sua attività pluriennale, ha costruito un’intensa relazione con le università italiane per promuovere i principi di integrità ed eccellenza professionale presso le giovani generazioni”. “Siamo felici di poter offrire alle università e ai loro talenti l’opportunità di misurarsi in una competizione realistica, volta a riprodurre l’esperienza di un ufficio di ricerca di società di gestione o di case di investimento. Ai migliori studenti offriamo, inoltre, borse di studio per accedere al Programma CFA, al fine di ottenere una certificazione globalmente riconosciuta nel settore finanziario”. Il presidente di CFA Society Italy, Giancarlo Sandrin ha affermato: “questa iniziativa consente di raggiungere alcuni obiettivi importanti nel mondo della formazione e delle accademie. Innanzitutto, avvicinare gli studenti al mondo del lavoro, combinando le conoscenze accademiche con le tecniche e gli strumenti utilizzati dai professionisti del settore finanziario. Il secondo obiettivo è quello di dare risalto alle nostre eccellenze universitarie italiane a livello europeo e mondiale”.

La squadra

L’evento di premiazione si è svolto lunedì 12 marzo 2018, presso la sede milanese di PwC, e ha visto il coinvolgimento di nove atenei, 44 studenti e oltre 30 professionisti. Alla fase italiana, coordinata da CFA Society Italy, hanno partecipato i team rappresentanti le seguenti università: Cattolica e Politecnico di Milano, Ca’ Foscari di Venezia, Università di Modena e Reggio Emilia, Libera Università di Bolzano, Università di Pavia e Università Politecnica delle Marche, Università di Trieste e Università di Brescia. Dopo la consegna del report scritto, gli studenti hanno presentato il loro studio a una giuria di sei esperti del settore finanziario: Erika Andreetta (PwC), Mauro Bragiola (Citi), Alberto Chiandetti, CFA (Fidelity), Patrizia Saviolo, CFA (GEA Consulenti Associati), Nicola Ricolfi (Nextam Partners) e Chiara Rotelli (Mediobanca ). Il secondo e terzo posto sono stati assegnati rispettivamente al Politecnico di Milano e all’Università Politecnica delle Marche.

“Questo progetto non potrebbe esistere senza il prezioso contributo dei volontari dell’associazione e dei partner che hanno sostenuto l’iniziativa FactSet, Fidelity International, PwC e Moncler , società oggetto di ricerca da parte degli studenti”. Dorin Agache, Senior Consultant FactSet, ha poi sottolineato: “anche in questa terza edizione, FactSet ha avuto il piacere di supportare la CFA Research Challenge offrendo la sua piattaforma analitica a tutti gli studenti”. “Quest’anno abbiamo notato un maggior coinvolgimento da parte delle Università partecipanti che hanno colto il valore della competizione utilizzando appieno le conoscenze teoriche con gli strumenti di analisi macroeconomica, charting e fundamental analysis. Un in bocca al lupo al team dell’Università di Pavia per la prossima avventura a Lisbona”.

Interview days published

Double Degree MIBE Interview days published

Please confirm

05  |  03  |  2018  –  07  |  03  |  2018

Reading room Ex-Chiesetta

Dept. of Economics & Management

NOTICE DEADLINE DELAYED

NOTICE dead-line DELAYED

Due to the access problems to the International activities website, caused by a flaw in the computer system, it is advised that the

deadline of the DD call is EXTENDED until 1 pm on 1 March 2018

Questions about application

he operations for the preparation of applications for students interested in participating in the selection for the Double Degree program a.a. 2018/2019, can continue until has expired the call’s deadline for applications .
For further information you can send email to double-degree.dem@unipv.it

DD NOTICE 2018-19

DOUBLE DEGREE NOTICE 2018-2019

…And finally it’s been published the

new announcement

for Double Degree Selection 2018/2019. Please, read very carefully the notice, in which you can find all information about criteria, application procedure, deadlines, and much more.


Also, for this new edition we have another partnership:

Go to Partnership page  for more info

Regolamentazione tesi di laurea all’interno del programma Double Degree

Regolamentazione tesi di laurea studenti Doppia Laurea

In considerazione della diversità degli standard dei partner europei in tema di elaborazione delle tesi di laurea, si stabilisce che agli studenti in Doppia Laurea, che predispongano la tesi presso l’Università partner, possa essere richiesta, da parte del relatore italiano, la preparazione di un’integrazione della tesi già completata presso l’università straniera, di non più di 30 pagine.
La valutazione ricevuta dal relatore straniero, e i nomi del relatore straniero e italiano, dovranno essere comunicati all’ufficio Double Degree, appena conclusa la tesi all’estero e comunque non oltre lo stesso termine improrogabile di presentazione della domanda di laurea online presso l’Università di Pavia.
L’ufficio provvederà successivamente a trasmettere le informazioni agli interessati.
Per gli studenti di Doppia Laurea in Spagna, qualora predispongano la tesi in Spagnolo, è consentito mantenere la stessa lingua per la stesura della tesi in Italia, predisponendo e allegando un breve abstract di almeno 10 pagine in Inglese per le lauree magistrali in Inglese (MEFI – MIBE) e in Italiano per le lauree magistrali in Italiano (MEGI – MELI).
Lo stesso vale per la presentazione della tesi in Italia: avverrà in lingua Inglese per le lauree magistrali in Inglese (MEFI – MIBE) e in Italiano per le lauree magistrali in Italiano (MEGI – MELI).

Publishing…

P.

... as publishing

Is going to be published the new call 2018/2019 for the Double Degree programme, stay connected!!!

P.

... as presentation

Published presentations of the students regarding all the university partnership in the Double Degree Programme…
Please, go and read at this link

Vaasa Presentation

Cecilia Cerrato, Camilla Corredato
and Melanie Torsello
present:
UNIVERSITY OF VAASA

7 grants for South America exchange programmes

7 grants offered by the University of Pavia to Bachelor and Master Degree students in order to study in universites in Argentina, Brasile, Chile, a.y. 2017-18.

This is the list of the universities where it is going to be possible to spend one semester:

ARGENTINA

  • Universidad de Belgrano
  • Universidad Nacional de San Martín
  • UBA-Facultad de Ciencias Económicas

BRAZIL

  • Universidade Estadual de Maringà
  • Universidade Regional de Blumenau
  • Universidade Federal de Alagoas

CHILE

  • Pontificia Universidad Católica de Chile
  • Universidad de Valparaiso
  • Universidad Central de Chile

Deadline to apply: 10th May 2017

For further info:

Borse di studio

Pubblicazione Graduatorie Doppia Laurea

 Bozza 2 logo DDGraduatoria temporanea Programma Doppia Laurea 2018-2019

Sono pubblicate le graduatorie per la partecipazione al programma di Doppia Laurea 2018-2019.

Si prega di prendere visione della Graduatoria e accettare la seda assegnata entro le ore 16 (prorogata) del 22 marzo 2018 cliccando qui.

Per informazioni più dettagliate e chiarimenti contattare l’ufficio Double Degree

VAASA UNIVERSITY NEW INFO

VAASA CHOICE

Concerning the double degree students coming to Vaasa, we recommend them to take courses from the course list of the MIB-programme. The programme structure can be seen here: click on the link

Double degree students can choose courses quite freely from these, with the following mandatory requirements:

  1. Research methodologies is obligatory,
  2. most of the course work should be taken in the autumn semester as the spring semester is more or less  reserved for the master’s thesis.

Vaasa recommends the students from Pavia to concentrate on the international business courses in order to prepare them for writing the thesis in IB. If a dd student wishes to add to their learning agreement some other courses than the ones in the  MIB-programme, these would be the additional (outside the 60 ECTS required for their 2nd master year here). When it comes to completing any additional courses it is important to check  that the workload doesn’t become too heavy.
About doing an internship, the possibilities to do it in Finland are quite scarce. It can be difficult to find a placement in Finland (because of the language barrier, many workplaces still require Finnish skills),  and at the university we have quite limited resources to assist the students in this. In any case, Vaasa does support internships for Pavia students and give all the (limited)  support for them.

The DD students from Pavia have to choose 36 ECTS in form of exam to do. The MIBE student who will choose to do an internship, they have choose 31 ECTS in form of exams to do and the Internship exam of 5 ECTS from Finnish study plan.